[ALP week 7-8] yellow mountain red village

So last week I took a 3.5h bus from hangzhou to go climb the famous 黄山!! I posted some photos on fb already (go see if you haven’t!) and they summarise most of the trip but just gonna write a bit here too.

I was the one mostly planning the trip for my class so I researched a lot before we went, but even after all that huangshan was still kinda different from what I’d expected. But anyway I think we were super lucky + made some good decisions that led to a pretty good trip, all things considered:

– there were 13 of us altogether but because some people had class on wed (the day I wanted to go) and some people didn’t want to spend so much money, we split into 3 separate groups and walked around on the mountain separately too. I’m so glad we agreed to just split up, making decisions with a group of 6 people was hard enough lol can’t imagine trying to move around with soo many people. And we unintentionally met each other on the 西海大峡谷 the second day, took some photos, walked together for a bit then separated again cos we were going to diff places and walking at diff speeds hahaha

– cablecar-ing up the east side, staying at 白鹅山庄, then walking down the west side. When going down, we walked down stairs for like 1h before we reached the top cable car station i.e. if we’d taken cable car up the west side, we would’ve had to climb up stairs for probably 2h while carrying all our things before reaching the hotel. siaoo

– had reasonably good weather up on the mountain! On the first day when we first got up the mountain it was rly foggy

_DSC0994 edited.jpg
cable car-ing in the fog

but luckily after we put our things down at the hotel and went out again, it got a bit better

_DSC0012 edited.jpg
after some dehazing in lightroom (there’s really a setting called Dehaze LOL it works v well)

then we got to see a pretty sunset just outside our hotel, and at night the sky was totally clear so there were a lot of stars!!! :D

_DSC0088 edited.jpg
me with the stars! the cloudy patch above my right hand is the milky way

My one regret is not staying up later that night to take star trails lol. Cos I thought should just go back and sleep earlier to wake up early for the next day’s sunrise, then the next night can stay up to take star trails

_DSC0323 edited
but NOPE. the second night to third day morning was all foggy and rainy

Luckily we got to see one nice sunrise on the second day! We woke up super early and were one of the first people to reach the viewpoint so we camped at the good spots in front hehe.

_DSC0149 edited.jpg
Sunrise at 光明顶! But sad that got no railing to put camera on, otherwise can take timelapse

Overall I wasn’t thaaat impressed by the views cos… it was foggy most of the time, but even when it’s clear everywhere kinda looks the same after a while….? hahahaha. I think I’ve been spoilt by the mountains in australia from ALPs (lol interestingly my 2 major sch trips so far have the same acronym, Adventure Leadership Programme/ Asian Leadership Programme – ok only the first word is different and they both happen to start with A HAHA). But yeah at huangshan marvin said “china mountains very different from angmoh mountains hor” and ya seems like it’s true.

After climbing down huangshan some of us stayed at 宏村 for one extra night, I figured since we’re there already might as well just stay one more day and chill/ explore abit (and accommodation is cheap once you’re off the mountain). It’s quite a nice village! Not that much to see other than the lakes and red lanterns haha but we just went to a cafe and ate waffles and gelato whooo / yilei wrote and sent her postcard.

The last day was very random lol we tried to walk to 塔川 (another nearby village) but got intercepted along the road by a woman who said that 塔川 is only pretty in autumn so there’s no point going there now, and she convinced us to take her car to go to the bamboo forest. After huangshan we thought we’d had enough of stairs for a while but guess what?? the bamboo forest turned out to be more like a bamboo mountain with never-ending STAIRS again. We died.

Then we went back to hongcun for lunch and met jiacheng and eliz (and smuggled them in using our tickets >D), then took the woman’s car again (long story but basically she kept pestering us and it was raining etc so we were just like aiya okok). And we got a lesson in how china works through back doors hahaha. The bus tickets back to hangzhou are supposed to cost 90yuan if you buy at the bus station, but the woman had a friend there who let us take it for 70yuan by getting straight on the bus without going through the station, and paying her directly. She literally drove in to the bus parking place (which had a “no entry except buses” sign right there) where we got quickly shooed up the bus and she immediately asked us for payment. And all this happened in like 10min, from the time the woman contacted her friend to the bus leaving the station to go to hangzhou. We were all like wow wtf is going on. But yeah we got back safely and all is well LOL

Gonna compile my huangshan video soon!! Look out for it on fb hehe

This week has been boring and uneventful in comparison haha I’ve been working on the app for our project and it’s coming along well!

Down to the last 4 weeks here already :'(

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s